Успіх

Синергія спільної роботи – як це працює?

Команда – це опора компанії. Хоча не всі воліють цю форму роботи, групової мозковий штурм часто набагато ефективніше, ніж роздум над проблемою самотужки. У разі спільної роботи часто з’являється поняття синергії. Саме завдяки їй робота може стати більш ефективною і результативною. Що таке синергія і як її досягти? Відповімо в цій статті.

Що таке синергія?

2 + 2 = 5, 1 + 1 = 3 – так часто проявляється синергетичний ефект. Що це означає? Якщо ми об’єднаємо компоненти компанії, ефективність буде вищою, ніж якщо б їх індивідуальні характеристики були підсумовані.

Стівен Кові, автор книги «7 навичок ефективної дії», підкреслює, що важко говорити про ефективність, якщо не досягається синергія. Він підкреслив, що ця концепція охоплює творчу співпрацю команди, яка залучена у доручені завдання і відкрита для ідей та рішень інших.

Синергія: 1 + 1 дає більше 2!
Синергія полягає не в тому, що після подання ідей кожної сторони ми починаємо шукати компроміс, щось середнє, що сподобається кожному члену команди. Справа в тому, що завдяки тому, що кожен представляє своє бачення, ми можемо запропонувати абсолютно нове рішення, що виходить за рамки попередніх міркувань. З’являється те, що ми не врахували, і це виявляється мішенню.

Приклад:

Компанія отримує пропозицію про дуже цікавою кампанії. Команда, яка цим займеться, збирається на зборах, де кожен представляє свою ідею щодо цієї задачі. В результаті співпраці, відкритості і творчості створюється інноваційна концепція, яка насправді не є результатом ідей, представлених співробітниками, було чимось зовсім несподіваним.

Слід підкреслити, що синергія в спільній роботі не виникає спонтанно. Недостатньо скликати збори співробітників і спробувати. Щоб можна було заговорити про ефективну роботу, необхідно уважно придивитися до компанії – визначити її цінність, мету і пам’ятати про інших. Вам також потрібен лідер, який може вести за собою ефективність команди.

Що робити, щоб досягти синергії на роботі?

Лідер повинен докласти чимало зусиль, щоб команда співробітників досягла синергії. Це не миттєвий процес. Але які кроки наближають нас до цього?

1. Визначення вартості та цілі компанії

Без конкретної цілі діяти складно, а то й неможливо. Потім ми блукаємо в тумані, поки співробітники в замішанні, тому що не знають, навіщо вони роблять свої завдання, що вони будуть робити. Це може знизити їх мотивацію і прихильність, тому що, якщо вони витратили багато часу на те, що взагалі не буде використовуватися?

Ви можете використовувати метод SMARTдля визначення мети, яка повинна полегшити цю задачу.

Мета повинна бути SMART, тобто:
S – специфічний – специфічний,
М – вимірний – вимірний,
А – задовільно – прийнято всіма,
R – надійний – досяжний,
T – часова шкала – визначена в часі.

2. Зрозумійте, наскільки важлива робоча атмосфера.

Що буде, якщо робоча атмосфера буде поганий? Так чи важливі добрі відносини між колегами? Так, варто подбати про те, як працівник відчуває себе в компанії. Щоб проявляти творчий потенціал, не боятися командної роботи, розвиватися і залучатися, співробітник повинен відчувати себе комфортно і безпечно. Так що, якщо ми будемо довіряти один одному і порозуміємося, умови стануть ідеальними.

3. Запровадити систему заохочень.

Перш ніж намагатися впровадити ефект синергії в командну роботу, необхідно створити та представити співробітникам системи мотивації, що використовуються на роботі. Це важливий аспект, тому що вміле винагорода й мотивація значно підвищують ефективність роботи.

4. Будьте розуміючими

Пам’ятайте, що ваше бачення не єдино правильне, дозволяйте іншим висловлювати свої ідеї і не бійтеся, що вони будуть відрізнятися від ваших. Якщо за лідером все одно залишається останнє слово, члени команди втрачають мотивацію до роботи – навіщо турбуватися, якщо все одно нічого не вийде? Примусьте співробітників відчути, що їх думка однаково важливо, навіть якщо воно відрізняється.

5. Створіть відповідну команду.

Синергія спільної роботи можлива не у кожної випадкової групі людей. Члени повинні бути добре підібрані з точки зору навичок і компетенцій. Вони не завжди повинні бути працівниками одного відділу.

6. Не бійтеся теоретичної абсурдності.

Іноді виникають ідеї здаються абсурдними, тому ми скорочуємо затвердження навпіл, вважаючи, що це марна трата часу. Немає нічого поганого! Варто розглянути будь-яку, навіть теоретично абсурдну, точку зору. Дозвольте команді проявити творчий підхід і проявити себе.

7. Необхідний керівник групи.

В команді має бути керівник, який контролює роботу, вирішує конфлікти, координує діяльність і передає найбільш важливу інформацію.