Успіх

Тільки в команді: чому ми стаємо залежними від інших

Один ізсамих затребуваних навичок, які роботодавці,– це вміння працювати вкоманде. Від цього вомногом залежить злагодженість всіх процесів вкомпаніі і, відповідно, результат. Необхідні такі вміння, як, розглядати , шукати альтернативи ипринеобходимости конструктивно . Команди формують свої цінності, правила, установки, яким необхідно слідувати кожному учаснику. Водночас виникає ризик, коли співробітник перестає бути самостійним истановится залежний отмнения інших. Т&Р розібралися впроцессах формування команд ирассказали, каксохранить свою ідентичність присотрудничестве іншими.

Що таке групова динаміка икакею керувати

Впсихологии, соціології итеории комунікацій вивчають поведінку груп ипротекающие вних процеси– це напрям назвали «групової динаміки». Його засновником вважається Курт Левін, який ввів цей термін. Група розглядається как отдельний організм зі своїми характеристиками. Закономірності групової динаміки можна пояснити двома законами:

Окремі елементи стають єдиним цілим

Основа формування групи– це вибудовуються всередині взаємозв’язку. Навіть якщо індивіди здаються на перших погляд абсолютно різними, вгруппе вони можуть бути схожими.

Ціле домінує надего частинами

Група– це непросто кілька людей, ацелостний організм зі своїми правилами иустановками. Тому необхідно впливати нагруппу, аненаотдельного індивіда.

Ці статті можуть вам сподобатися:

Процес формування групи проходить внесколько етапів, кожному з них відбувається синхронізація окремої особистості скомандой або ж розбіжності сней.

1. Спостереження

Члени команди придивляються друг кдругу иизучают особливості інших, оцінюють рівень залученості.

2. Ближній бій

На цьому етапі шикуються особисті взаємини междуучастниками, формуються цілі иценности. Тут можуть виникнути труднощі спринятием інших думок ивзглядов.

Формування командного думки відбувається поступово, сустановлением правил ираспределением ролей. Цей процес також ділиться наэтапи: прецеденти, зовнішній досвід, критичні події, вимоги лідера. Зовнішній досвід привноситься вкоманду учасниками на основі попередніх взаємодій. Критичні події виникають вчасно спорів. Далі члени команди синхронізуються слидером, який чітко заявляє освоих вимогах. Ихпринимают какданность.

3. Експериментування

Ця стадія передбачає розподіл ресурсів команди, новелика ймовірність виникнення конфліктів.

4. Ефективність

Група починає діяти відповідно сустановленними всередині нормами.

5. Зрілість

Члени команди починають діяти разом, непричиняя при цьому шкоди один одному. Згуртовані команди вирізняються прихильністю учасників виконуваній роботі иудовлетворением від неї. Вони сприймають командні успіхи каксобственние. Відносини всередині команди часто виходять зарамки ділових ипревращаются вличние.

Учасникам команди необхідно зберегти свою ідентичність ивтоже час діяти у рамках встановлених правил иориентироваться також навзгляди інших. Однак деякі стають занадто залежними отостальних инемогут відрізнити, де думка інших, агде– ихсобственное. Інша крайність– небажання приймати чужі точки зору і прагнення взяти під власний контроль, це може зашкодити іншим.

«Якості, які роблять людей корисними для високопродуктивних команд– драйв, цілеспрямованість, перфекціонізм, високі очікування иинтеллект,– можуть утруднити роботу з іншими. Наприклад, впевненість всебе допомагає у прийнятті рішень, ноотталкивает інших, тому що ви можете здатися занадто владним. Високий інтелект може допомогти вам впоратися сосложними проблемами, нотакже призведе до того, що ви занадто легко відмовитеся отвклада колеги. Високі очікування призводять кпостановке амбітних цілей, ноиногда змушують інших відчувати себе нездатними ихудовлетворить. Таким чином, ви повинні з’ясувати, какмаксимизировать чесноти, зводячи кминимуму пов’язані з ними ризики».

Каксохранить свою ідентичність, працюючи вкоманде

Сформулюйте власну точку зору

Навіть якщо це питання вас «некасается», у вас завжди є власне ставлення кпроисходящему. Іце не варто ігнорувати. Подумайте, як би ви вчинили в цій ситуації.

Вислухайте альтернативні точки зору

Вміння слухати інших– одне з основних умінь, необхідних для роботи вкоманде. Навіть якщо найчастіше виявляється вірним ваше рішення, чужі точки зору, як і раніше мають значення.

Зіставте свою думку счужим

Знайдіть точки дотику ирасхождения, порівняйте їх, подумайте надтем, які альтернативи можна знайти. Постарайтеся зрозуміти, чому ваш колега думає так, анеиначе.

Висловлюйте незгоду

Відстоюйте свою точку зору, якщо ваше рішення дійсно може вплинути нарезультат. Обов’язково приведіть фактичні аргументи, неоперируя виключно думками.

Небойтесь просити опомощи

Пам’ятайте, що ви дієте неводиночку. Ипопросить опомощи– звичайна практика вкоманде. Це неговорит овас какоплохом працівника. Крім того, в процесі обговорення виниклої проблеми можуть виникнути нові рішення, окоторих ви раніше навіть недумали.

Проявляйте ініціативу

Пропозиція нових рішень, генерування ідей необхідно нетільки компанії, ноивам самим. В процесі придумування ви розвиваєте різні навички, наприклад, критичне, творче типи мислення.

Вчіться говорити «ні»

Найчастіше переробки трапляються з-затого, що працівник може відмовитися отзадач, кількість яких постійно збільшується. Якщо ви розумієте, що перевантажені ивряд чи укладаєтеся вустановленние терміни, повідомте про це иобъясните, чому ви неможете виконати завдання. Продумайте, кому її можна делегувати.